Facebook alkalmazás fejlesztés

A szoftverfejlesztés egy speciális területe a közösségi weboldalakra készült alkalmazások fejlesztése. Az ilyen alkalmazások kihasználják azokat az információkat, melyek a közösségi hálókat alkotják, így ezek olyan információkra épülnek mint a regisztrált tagok kapcsolatai más regisztrált tagokkal, csoportokkal vagy akár brandekkel.

2010 vitathatatlanul a Facebook éve volt a közösségi hálók harcában. Nem véletlenül, a Time magazin a Facebook alapítóját Mark Zuckerberget választotta az év emberének. A hazai elemzések jó részében azt olvashatjuk, hogy már a legnagyobb magyarországi közösségi hálót, az iwiw-et is lehagyta számos tekintetben, így megkérdőjelezhetetlen, hogy a hazai cégeknek foglalkozni kell a facebookkal ha meg szeretnének jelnni az Interneten, és el szeretnének jutni a potenciális ügyfelekhez.
 

Miért nem elég egy egyszerű weboldal?

A kérdés jogos, gondolhatnánk. Miért is nem elég egy egyszerű oldalt készíteni cégemnek, termékemnek, szolgáltatásomnak, és ha valakit érdekel, majd megtalálja? Esetleg megtámogatom egy kis Google hirdetéssel, és várom a megrendeléseket, lesem a látogatottsági statisztikákat.

A válasz egyszerű! Ahelyett, hogy várnánk rá, mikor akad fenn oldalunkon a megrendelő a sok egyszerű látogató mellett akik nem lesznek megrendelőink, vagy mikor ér el hirdetésem a megfelelő emberhez, miért nem célzom meg pontosan azt az embert akit el szeretnék érni? Gondoljunk bele, a Facebookban megtalálható minden információ, hiszen az emberek minél több dolgot szeretnének megosztani magukról, így csak meg kell fogalmaznunk, ki a célcsoport, kik lehetnek a potenciális megrendelők! Amint megvan az a paraméter halmaz, ami leírja a lehetséges megrendelőt, már csak hirdetésemet kell eljuttatnom hozzá a megfelelő formában.


Milyen paraméterek alapján választható ki egy célcsoport?

Ha már használta a Facebookot tudja, rengeteg paramétert megadhat magáról, és ezt általában az emberek meg is adják. Csak, hogy a legegyszerűbbeket említsük: név, születési dátum, családi állapot. De felhasználható információ egy felhasználó megosztott fotója, vagy az is, kivel látható egy fényképen, esetleg milyen naptár bejegyzései vannak, milyen eseményeken vesz részt.

Ezek a paraméterek egy Facebook alkalmazásból mind lekérdezhetők, így olyan adatbázis építhető, melyből könnyű szerrel célozható meg a leendő ügyfél, legyen szó akár egy fiataloknak szóló koncertről, gépjármű kötelező felelősség biztosításról vagy valamilyen technikai kütyüről.


Hogyan juttathatom el üzenetem leendő megrendelőimhez?

Ennek legegyszerűbb módja a Facebook hírdedési felületének használata. Itt a felületen beállított paraméterek alapján hirdetése megjelenik a felhasználóknak miközben azok a Facebook felületét böngészik. Ez a módszer egyszerű, de nem fér hozzá a felhasználók összes adatához, valamint nem vált ki aktivitást a felhasználókból, így nem biztos, hogy a kívánt hatást érjük el vele.

A Facebook alkalmazás az oldal szerves részévé válhat és hozzáfér minden információhoz amit a Facebook tárol. Egy jó alkalmazás felhasználói aktivitást vált ki, például egy teszt kérdéssort kell a felhasználóknak kitöltenie, vagy valamilyen logikai esetleg ügyességi feladatot elvégeznie és ennek eredménye megjelenhet adatlapján, amivel automatikusan reklámozza és továbbküldi ismerőseinek az alkalmazást. Így a program az egész Facebook portálon elterjedhet, ha jó az ötlet, érdekes a feladat, vagy valamilyen kézzelfogható nyereményt ajánlunk fel, mert mindenki ajánlja ismerősének, “Like-olja” és megosztja, esetleg “kommenteli”, hogy milyen jó volt ez vagy az a feladat rész. Az összegyűjtött felhasználói adatokból könnyű szerrel kiszűrhetjük azokat akikhez el szeretnénk jutni.


Már meglevő weboldalam mire használható?

Érdemes az oldalt a Facebook-hoz kapcsolni, így egyszerűen gyűjthető rajongó tábor akár a cégnek, akár az egyes termékeknek is. A weboldalon megjelenő minden tartalom, legyen az új hír egy termékről vagy maga a termék “Likeolható”, így aki kedveli a terméket, az megosztja ezt Facebook profiljában, tudatva ismerőseivel, hogy valami jót talált. Így olyan emberkehez is eljuthatnak információk akik az előtt nem is hallottak az oldalról, és ami nagy pozitívum, hogy ezt az információt ismerősüktől kapják, nem egy ismeretlen hirdetőtől.

Az összekapcsolás kisebb web fejlesztéssel jár, de nem kell nagyobb beavatkozást esetleg új weboldal fejlesztést iégnybe venni hozzá.

 

Facebook és NETKEY

Cégünk teljes mértékben ismeri a Facebook által nyújtott lehetőségeket, és folyamatosan nyomon követi annak változásait, valamint a bejelentett új eszközöket, technológiákat. Képesek vagyunk segíteni Önnek termékének vagy szolgáltatásának reklámját eljuttatni a kiválasztott célcsoportnak az alábbi módszerekkel:

  • Facebook alkalmazás segítségével adatokat gyűjtünk a felhasználókról, melyek később elemezhetők
  • Már meglevő weboldalába integrált Like doboz segítségével segítünk felhasználók gyűjtésében
  • Weboldalába illesztjük a Facebook Like gombot, amely lehetőséget ad a látogatóknak az egyes termékek és szolgáltatások megosztására
  • Segítünk kialakítani Facebook hirdetési kampányát, és koordináljuk azt
  • Oldalának bejelentkező felületét összekapcsoljuk a Facebook bejelentkezéssel, így regisztrált felhasználóinak adataihoz egyszerűen és gyorsan hozzáférhet.

 

A Facebook alkalmazás fejlesztés lépései

Egy alkalmazás elkészítése három fő részből áll össze, melyek közül cégünk a megrendelő igénye szerint bármelyiket el képes végezni:

  • Grafikai megvalósítás: grafikusunk az ötletek alapján elkészíti a Facebook alkalmazás design részét. Az müködő, elkészült felület így fog megjelenni a Facebookon
  • Program fejlesztés: a funkcionális megvalósítás, amely alatt a program megírását értjük.
  • Alkalmazás hoszting: az elkészült Facebook alkalmazást elérhetővé tesszük az Interneten, biztosítjuk hozzá a szükséges szoftver és hardver környezetet a Webtárely szolgáltatásával.

Már elkészült modulok, ötletek

Az alábbi Facebook alkalmazás ötletek már megvalósításra kerültek, így azok kis módosítással használhatók egy új alkalmazás kivitelezésében:

  • Teszt kérdéssor: tetszőleges számú kérdés és válasz adható meg képpel. A válaszokat a program értékeli és pontozza, melybe az eltelt idő is beleszámít.
  • Eredmény megjelenítés: például a teszt kérdéssor eredményét megjeleníthetjük a felhasználó adatlapján
  • Jelentkezési lap: saját weboldalába gyűjti a Facebook-ról a jelentkezők adatai

Mennyibe kerül egy Facebook alkalmazás?

Számos tényezőtől függ egy Facebook alkalmazás ára. Mi a befektetett munka alapján állapítjuk meg a díjat, így ha olyan megoldást választ, amit már egyszer elkészítettünk, az nagyban csökkentheti a költségeket. Tapasztalataink alapján ez az ár 50 eFT és 500 eFt között van, függően a grafikától, a funkciók bonyolultságától. Ez az ár nem tartalmazza a programhoz biztosított szerver környezetet, melynek árait a Webtárely szolgáltatásnál találja.

Pontos árajánlat elkészítéséhez kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot és írja le pontos elképzelését, amire mi írásban és akár telefonon is azonnal nagyságrendi becslést tudunk adni!
 

Referenciák

Nativa Lifecoach - Teszteld magad! Teszt kérdéssort kell kitöltenie a felhasználónak, ami alapján a rendszer életmód tanácsot ad, az eredményt megoszthatja saját adatlapján
Felhasználók száma: 50.000 +
Nativa Nagykövet Program

A felhasználók a Lifecoach.hu oldalon meghirdetett nagykövet programra jelenkezhetnek, tölthetnek fel fotót és iratkozhatnak fel a NapiTipp.hu hírlevelére.
Felhasználók száma: 1.000 +